>
Kategorie: AppleNewsySamsung

Tablety Samsunga zbierają lepsze opinie niż iPady? Nie do końca

Ostatnio w sieci pojawił się wiadomości mówiące o tym, jakoby klienci Samsunga byli bardziej zadowoleni ze swoim tabletów niż ci, którzy wybrali Apple. Ale czy tak jest w rzeczywistości?

Rozliczne interpretacje badania przeprowadzone przez J.D. Power sugerują, że tzw. „współczynnik satysfakcji” jest wyższy w przypadku tabletów z serii Galaxy.

Samsung, owszem, wygrał w ogólnym rankingu. Koreański producent zdobył 835 punktów na 1000 możliwych, zdobywając bardzo dobre wyniki w każdej z pięciu kategorii: wydajności, łatwości użycia, designu, funkcji i ceny.

Każda z kategorii jest ważniejsza od poprzedniej; procentowo sprawa rozkłada się tak:

  • wydajność – 26 procent,
  • prostota użytkowania – 22 procent,
  • design – 19 procent,
  • funkcje – 17 procent,
  • cena – 16 procent.

Apple uzyskało wynik minimalnie niższy, osiągając 833 punkty w rankingu ogólnym. Amerykańska firma uplasowała się na drugim miejscu, przed Amazonem. iPady doceniono przede wszystkim za wydajność i prostotę obsługi, a więc dwa czynniki, które przez analityków uznawane są za najważniejsze.

Przy okazji, J.D. Power udało się ustalić, że 50 procent potencjalnych klientów przed zakupem zapyta o zdanie znajomych lub członków rodziny, podczas gdy 49 procent poszuka informacji w sieci. Co istotne, ustalono, że zakupy w sieci są doceniane bardziej niż te w sklepach tradycyjnych. Większość klientów lepiej zapamięta doświadczenie związane z wyborem interesującego produktu na dobrze zbudowanej stronie internetowej niż w stacjonarnym salonie. Nie są to jednak drastyczne różnice, jako że w 10-punktowej skali mamy do czynienia z wynikami odpowiednio 8,5 i 8,3 punkta dla Internetu i sklepów stacjonarnych.

Niezależnie od kanału sprzedaży – czy to online’owego, czy tradycyjnego – najważniejsze jest dopasowanie modelu do potrzeb danego klienta. To, czego doświadczamy w trakcie samego zakupu sprzętu, będzie rzutować na naszą satysfakcję podczas późniejszej styczności z nim

– Kirk Parsons, J.D. Power

Badanie przeprowadzano między marcem a sierpniem 2013 roku. O zdanie zapytano 3375 właścicieli tabletów w Stanach Zjednoczonych.

Źródło: JDPower

Antoni Żółciak

Najnowsze artykuły

Świąteczny poradnik zakupowy 2023. Wybieramy najlepsze prezenty pod choinkę!

Świąteczny poradnik zakupowy techManiaK.pl to mnóstwo ciekawych pomysłów na prezent pod choinkę w 2023 roku…

30 listopada 2023

Jaką konsolę wybrać? Poradnik przed Black Friday

Znudziło Ci się już granie na komputerze? A może chcesz poprawić swoje wrażenia z cyfrowej…

6 listopada 2023

Tablety premium – na jaki model postawić?

Tablet to wielofunkcyjne urządzenie, które łączy w sobie mobilność z możliwościami komputera. Sprzęt z tej…

29 września 2023

iPad – wszechstronne urządzenie mobilne dla Ciebie i Twojej rodziny

W dzisiejszych czasach mobilność jest kluczowa. Niezależnie od tego, czy jesteś studentem, pracownikiem, czy rodzicem…

22 maja 2023

Bogowie, co za bestia. Xiaomi stawia na LTPO 144 Hz, 120 W i SD8+G1, a to nawet nie jest flagowiec!

Xiaomi Pad 6 (Pro 5G) dostanie ekran LTPO AMOLED 144 Hz, ładowanie 120 W, i…

30 maja 2022

To już dziś! Gdzie oglądać finał Ligi Mistrzów w 4K?

Odliczamy godziny do finału Ligi Mistrzów, gdzie zmierza się ze sobą Real Madryt i Liverpool.…

28 maja 2022

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies