REKLAMA TP
niedziela, 4 stycznia 2015, Szymon Marcjanek

Test | Kiano Intelect 8 3G MS. Tani tablet z GPS, 3G i Windows 8.1 (aktualizacja)

Kiano Intelect 8 3G MS 17
Kiano Intelect 8 3G MS / fot. tabletManiaK.pl

0 odpowiedzi na “Kiano Intelect 8 3G MS 17”

  1. paweldudek pisze:

    kiano to firma która produkuję buble ,tablety są bardzo awaryjne i większość czasu spędzają w serwisie.Nic to jednak nie daje gdyż ludzie w serwisie nie wiedzą jak naprawiać ten sprzęt .Największy problem jest z obsługą na infolinii w tym serwisie panie nie wiedzą po co tam są i nie potrafią odpowiadać na pytania i co najgorsze kłamią. ostrzegam przed kupowaniem tego sprzętu aby potem nie żałować

  2. Przem pisze:

    Witam . Kupiłem Kiano Intelect 8.9 3G MS. Używam już od miesiąca I mogę powiedzieć że tablet spełnił moje oczekiwania w 70%. Kupiłem specjalnie z Wi. bo mam telefon z tym sytemem i oczekiwałem kompatybilności sprzętu, I zawiodłem się, sprzęt nie widzi się… tylko wifi działa, przy transmisji danych ( tel. z W7.8 działa jako przekaznik ) Więc nie można przensić filmów i zdjęć ale z W 8 Bluetooth działa prawidłowo , niespodzianka ! Następna to działanie GPS , masakra!! mielił tak długo że straciłem cierpliwość. Pozostałe funkcje działają b. dobrze , brak całkowicie zastrzeżeń. System działa b. dobrze. Tablet ma 2G DDR3 RAM I to jest TO.
    . Pewne aplikacje na poczatku wyrzuciłem , i nie mam problem z pamięcią systemową.
    Mam pytanko do Pani Pauliny właśnie w temacie działania GPS ( AGPS działa dobrze) ….
    ..czy te problem z GPS to wina sprzętu, czy ???

    Pozdrawiam
    Przem

  3. KIANO Assistance - Paulina pisze:

    Panie Rock,

    aktualizacja do tego modelu sprzętu nie jest dostępna, jednak pracujemy nad nowymi aktualizacjami do urządzeń KIANO. Aczkolwiek nie jestem w stanie określić Panu jednoznacznie daty udostępnienia aktualizacji.
    Jeżeli chodzi o WiFi, w stanie uśpienia nastąpi rozłączenie z siecią.
    Odnośnie GPSu, z jakiej aplikacji Pan korzysta? Czy w ogóle nie można nawiązać połączenia?

    Panie Przem,
    jaki dokładnie występuje problem z GPS w tablecie Intelect 8,9 3G MS? Czy pobrał Pan aplikację Here Maps z Windows Store?

    Pozdrawiam

    • Przem pisze:

      Pani Paulina
      Zainstalowałem aplikacje Here Maps z WS. I na tej aplikacji sprawdzałem działanie GPS. W tym samym miejscu I terenie sprawdzałem działanie GPS w tel. Lumnia 800 (porównanie) , tel. odbierał sygnał bez problem, a Kiano nie. Po załadowaniu karty SIM (Orange) , Here Maps działała bez problem, próba z Wifi taki sam wynik , bez problemu. Mogę jeszcze nadmienić że , aplikacja Kamap (z mapami turystycznymi) GPS nie działa , ale jesto aplikacja z poza sklepu WS.
      Ciekawi mnie co jest grane… bo problem zgłaszałem w serwisie Kiano , I tablet zabrali na tydzień…
      I dostałem odpowiedż… GPS w „Kamapa” nie jest z sklepu WS.i dlatego nie działa ? ( w tel. Lumnia800 działa). Szczerze mówiąc jestem lekko zawiedziony, !

      Pozdrawiam

  4. StMK pisze:

    W ramach poszerzenia info, jako ze niewiele można na dziś o tym sprzęcie znaleść. Mój Intelect 8.9 3G MS jakoś daje rade GPS na AutoMapie, którą z braku miejsca ciągnie z karty pamieci. Płynnie, bez gubienia sygnału. Tzw zimny start trwa trochę nie mierzyłem ale coś około 1 min bedzie. Nawet w mieszkaniu przy oknie słabo ale jednak.

  5. Rock pisze:

    Pani Paulino,
    Używam 3 navi, Sygic, By on road, oraz navi google. Na telefonie bez problemu od razu łapie sygnał i działają wszystkie 3 navi praktycznie odrazu, opóźnienie jest maax do 30 sekund. Niestety tutaj ewidetnie jest winien modół GPS montowany w tabletach. Sygnał łapie, jednak długo trzeba czekać, właśnie mierzę czas ze stoperem. Wiec o wyniku pomiaru poinformuje w kolejnym poście.

    Co do aktualizacji warto było by popracować nad algorytmem rozłączania wifi aby tego nie robiło skoro jest ustawione w funkcjach androida a mimo, że jest to rozłącza – a jak wiemy tak być nie powinno.

    Zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia, wyświetlacz jest 1920×1200 czyli FULL HD ale…filmy na YT max w HD 720, czemu tak się dzieje?!

    pozdrawiam
    Rock

  6. StMK pisze:

    Nie znalazłem zbyt dużo info od użytkowników Intelect 8.9 3G MS dlatego podaje jak wygląda sprawa GPS na moim egzemplarzu.
    Sygnał, tzw zimny start łapie po ok. 1 min. U mnie (blok, II piętro) nawet na parapecie okna. Auto-mape ciągnie z karty pamięci
    ze wzglądu na brak miejsca. Działa w terenie płynnie, nie gubi zasiegu. A więc ja nie moge mieć uwag do mojego egzemplarza.

    • wobo1704 pisze:

      Nie potrafię uruchomić GPS. Jak to zrobić?

      • KIANO Assistance - Paulina pisze:

        Panie Wobo1704,

        aby korzystać z GPSu, należy pobrać ze Sklepu Windows aplikację Here Maps.
        Po pobraniu i uruchomieniu aplikacji należy wejść w ustawienia -> opcje -> automatycznie lokalizuj moją lokalizację (należy włączyć). Jeżeli w/w instrukcja nie skutkuje, należy wejść w komputer-> menedżer urządzeń -> czujniki -> włączyć „Dostawca lokalizacji systemu Windows”.

        Pozdrawiam

  7. gruchomarx pisze:

    Pani Paulino. Jak odzyskać system z Recovery. Jak zainstalować nowy system?

  8. KIANO Assistance - Paulina pisze:

    Panie Przem,

    rekomendujemy aplikację Here Maps. Czy działa ona w Pańskim urządzeniu? Na początku należy wyszukać sygnał, satelity, następnie należy wyznaczyć trasę. Czy tak się dzieje, gdy korzysta Pan z tabletu?
    Jeżeli chodzi o działanie GPS i porównanie z innym sprzętem – proszę zauważyć są telefon oraz tablet to dwa różne urządzenia.

    Panie Rock,
    wyszukiwanie satelity do stabilnego połączenia może trwać do 5 min.
    Odnośnie funkcji FULL HD – sprawdza Pan działanie YouTube poprzez aplikację czy na stronie www? Czy przy odtwarzaniu każdego filmu występuje taka sytuacja?

    Panie Gruchomarx,
    zainstalowanie nowego systemu jest możliwe w autoryzowanym Serwisie – proszę o wykonanie zgłoszenia poprzez KIANO Assistance. Skontaktujemy się z Panem w tej kwestii.

    Pozdrawiam

  9. bartek pisze:

    Witam ,nosze sie z zamiarem kupna tego tableta. Firme sobie chwale posiadam aktualnie core 10.1 duo 3g.
    Ale od osnie tefo taba intelect z windows czy jest jakis potwierdzony sposob podlaczenia go do zewnetrznego odbiornika wizualnego poprzez polaczenie kablowe. Tzn czy obsluguje ten tablet mhl zeby zastosowac konwerter poprzez micro usb do hdmi czy pozostaje tylko opcja wireless by miracast??

    • KIANO Assistance - Paulina pisze:

      Witam,

      testowaliśmy działanie urządzenia z przejściówką MHL. Nie ma możliwości podłączenia tabletu Intelect 10 3G z zewnętrznym odbiornikiem poprzez MHL.

      Pozdrawiam.

  10. Rock pisze:

    Pani Paulino,
    Niestety wyszukuje satelit trwa nawet do 20 minut(średnio koło 15) a niekiedy w ogóle się nie łączy. (w jednym przypadku udało się po 14 sekundach nawiązać połączenie.)

    Oczywiście na stronie YT w przeglądarce przełączonej na tryb PC. Nie wiedzieć czemu nie wyświetla nawet jakości do wyboru 1080p tylko 720p. Mimo, że wybrane klipy na komputerze stacjonarnym mają wybór jakości 1080p.

    Dajmy dla przykładu taki klip https://www….v2L2UGZJAM

    Proszę sprawdzić jak to u Pani wygląda. Ponieważ na YT ze stacjonarnego jest 1080p a na YT na tablecie jedynie 720p do wyboru.
    U mnie wygląda to tak
    PC – http://www….95FE860AF7
    TAB – http://www….2E7FE2BB9F

    pozdrawiam
    Rock

  11. Paul pisze:

    anyone tried this Tab with USB? I did not succeed in many attempts. I wonder if would be possible to install the android as a second OS on PC?Laptop something like this:
    http://mint…le-tablet/

  12. KIANO Assistance - Paulina pisze:

    Panie Bartek,
    testujemy działanie urządzenia Intelect 10 3G z przejściówką MHL. O wynikach testów poinformuję za kilka dni.

    Panie Rock,
    w celu weryfikacji oraz sprawdzenia działania GPS w Pańskim sprzęcie proszę o wykonanie zgłoszenia na oficjalnej stronie KIANO w zakładce KIANO Assistance.
    Na urządzeniu Intelect 10 3Gz którego korzystam również najwyższa jakość na YouTube to 720p. Myślę, że jest to kwestia samego YouTube, a nie wady sprzętu.

    Pozdrawiam.

  13. teddybe pisze:

    Witam mam pytanie moze ktos pomoze. Kupilem dwa miesiace temu tableta kiano intelect 8 3G , pare dni temu wrocil z serwisu ( wymieniona plyta glowna) ,byl jesacze jeden problem ,przy wlaczonej jakiej kolwiek aplikacji typu ,przegladarka internetowa , jaka kolwiek gra ,nawigacja igo primo itp ' po kilku minutach aplikacje wylacza do pulpitu!!! Serwis mial zbadac ta sprawe , ale po reinstalacji systemu (android 4.2.2) problem nie zniknal , moze ktos z was bedzie wiedzial lub znal przyczyne tego problemu ?! Bo nie mam juz ochoty wysylac go do serwisu i czekac miesiac na tableta ' z gory dzieki pozdrawiam

  14. teddybe pisze:

    Jeszcze jedno pytanie moze wiecie kiedy bedzie jakas stosowna aktualizacja bo mizernie wyglada ten android na tle tabletu i byc moze to jestproblem opisany prze zemnie powyzej.

  15. KIANO Assistance - Paulina pisze:

    Panie Teddybe,
    proponuję przywrócenie ustawień fabrycznych w tym urządzeniu (wiąże się to z utratą danych ze sprzętu), po przywróceniu ustawień proszę o ponowne sprawdzenie oraz przetestowanie tabletu.

    Odnośnie aktualizacji – pracujemy nad nowymi aktualizacjami dla urządzeń KIANO. Jednak na chwilę obecną nie posiadam informację odnośnie aktualizacji do urządzenia Intelect 8 3G,

    Pozdrawiam

  16. teddybe pisze:

    Pani Paulino przywracalem ustawienia fabryczne juz dwa razy ,przez co stracilem 100zl gdyz usunelo mi nawigacje zainstalowana ktora kosztowala mnie 2 x 50 zl ,znajonmi maja tablety i zadenz nich nie ma problemu ,zreszta mam ten tablet dzien z noca a juz wyladowal w serwisie , po ktorym nic sie nie zmienilo , prosze mi poiwiedziec co zrovbic bo nie nie mam zamiaru oddawac go ponownie na serwis , bo nie poi to go kupilem zeby wiekszosc czasu spedzil w naprawie , ja rozumiem ze nie jest to sprzet z gornych półek ale za darmo go nie dostalem ,chce tylko zeby dzialał tak jak należy , wiec prosze mi powiedziec co zrobic bo na serwis juz go nie oddam ,chyba ze zwroce go i dostane nowy ewentualnie zwroca mi pieniadze a ja im oddam tableta. Pozdrawiam

  17. teddybe pisze:

    A prosze mi jeszcze powiedziec dlaczego nie dziala flash player na tym urzadzeniu

  18. KIANO Assistance - Paulina pisze:

    Panie Teddybe,

    na jakich stronach nie działa Flash Player w Pańskim urządzeniu?
    Skoro mimo ustawień fabrycznych aplikacje nadal powracają do pulpitu, proszę o wykonanie zgłoszenia na oficjalnej stronie KIANO w zakładce KIANO Assistance.
    Zweryfikujemy oraz przetestujemy opisane przez Pana kwestie dotyczące urządzenia.

    Pozdrawiam

  19. wobo1704 pisze:

    Mam wątpliwości czy mój kiano intel 3G MS ma fizycznie zainstalowany moduł GPS.
    W odpowiedzi na pytanie do Kiano.pl „jak zainstalować GPS ?” otrzymałem pytanie czy zainstalowałem
    (z sklepu Windows) apl. 'Here maps' co sugerowało, że w tej apl. jest obsługa GPS.
    Instalacja 'Here maps' nie pomogła.
    Poszukiwanie w 'komputer->urządzenia' itp. – brak informacji o GPS.
    Jak to 'ugryźć' ?’\

    • Szymon Marcjanek pisze:

      Z tego co zdążyłem zauważyć, w systemie Windows 8.1, GPS jest domyślnie wyłączony – w takim wypadku nawet instalacja map może nie dać spodziewanego efektu. Najszybciej moduł lokalizacji wytropisz wchodząc w ustawienia komputera –> Sieć –> Tryb samolotowy. Tam masz listę wszystkich modułów łączności, jeśli tablet ma GPS-a (prawdopodobnie będzie widniał pod nazwą GNSS), tam powinna być opcja jego uaktywnienia. Mam nadzieję, że pomogłem. 🙂 Pozdrawiam

  20. slizgacz pisze:

    http://www….-w810.html Poznajecie tego zucha 🙂
    Ciekawe czy problemy te same?

  21. teddybe pisze:

    Jasne oddac do serwisu i znowu czekac miesiac , po ostatniej wizycie niee dosc ze nic nie zrobili to jeszcze moj tablet zmienil wyglad a mianowicie blaszki na rogach tabletu sa powyginane albo go ktos zle skrecil albo te pasci tak maja , ogolnie beznadzieja ,ludzie nie kupujcie tego chłamu, nie typek w sklepie namówił ,i dalem sie nabrac , to jest jakas masakra

    • KIANO Assistance - Paulina pisze:

      Panie Teddybe,
      jeżeli ma Pan uwagi odnośnie stanu sprzętu po naprawie serwisowej, proszę o kontakt bezpośrednio ze mną – intelect@kiano.pl. Jeżeli do uszkodzenia sprzętu doszło w trakcie reklamacji, oczywiście zostanie to usunięte.

      Pozdrawiam

      • x pisze:

        Ha, ha, ha ale się ubawilem. Usunięta , ha ha ha.

        • KIANO Assistance - Paulina pisze:

          Panie InspektorDZ,

          cały czas ulepszamy urządzenia KIANO, jednak nie posiadam informacji dotyczących nowych modeli.

          Pozdrawiam.

          • x pisze:

            … a dokładnie 2 miesiące wczesniej (ten sam temat, można sprawdzić wyżej), Pani Paulina pisze tak:
            “KIANO Assistance – Paulina, 14 sty 2015 :
            Witam,
            z całą przyjemnością mogę przekazać Państwu informację, iż już w najbliższym czasie trafi do regularnej sprzedaży tablet z systemem Win 8.1 posiadający 2 GB RAM oraz 32 GB pamięci użytkowej.
            Pełną specyfikację urządzenia podamy na forum podamy również w najbliższym czasie.
            Pozdrawiam”
            i jeszcze jeden wpis dotyczący wyżej podanej informacji:
            “KIANO Assistance – Paulina, 26 sty 2015 :
            Witam,
            w sprzedaży to urządzenie powinno się pojawić za około 2 – 3 miesiące. Jeśli chodzi o przedział cenowy to na chwilę obecną nie mamy dokładnej ceny tego sprzętu.
            Pozdrawiam”
            i miesiąc wcześniej:
            “KIANO Assistance – Paulina, 16 lut 2015 :
            Panie Rock,
            planujemy tablet z 64 GB pamięci wewnętrznej, 16 GB RAMu oraz obsługą sieci Aero2. Urządzenie będzie wykonane z innego materiału i będzie posiadało wyświetlacz FULL HD. Odnośnie aparatu – nie posiadam informacji w tej kwestii.
            Pozdrawiam”
            Panie InspektorDZ niech Pan sam sobie odpowie czy firma Kiano jest w wiarygodna.

  22. InspektorDZ pisze:

    Pani Paulino, a kiedy spodziewacie się modeli o lepszych parametrach, bo nie wiem czy mam zamawiać Chuwi-V89 czy jeszcze poczekać? Generalnie Chuwi jest do złudzenia podobny do Kiano i ma podobne wyposażenie tyle, że 64MB oraz dual-os.

    http://www….19302.html

  23. x pisze:

    … a dokładnie 2 miesiące wczesniej (ten sam temat, można sprawdzić wyżej), Pani Paulina pisze tak:
    „KIANO Assistance – Paulina, 14 sty 2015 :
    Witam,
    z całą przyjemnością mogę przekazać Państwu informację, iż już w najbliższym czasie trafi do regularnej sprzedaży tablet z systemem Win 8.1 posiadający 2 GB RAM oraz 32 GB pamięci użytkowej.
    Pełną specyfikację urządzenia podamy na forum podamy również w najbliższym czasie.
    Pozdrawiam”

    i jeszcze jeden wpis dotyczący wyżej podanej informacji:
    „KIANO Assistance – Paulina, 26 sty 2015 :
    Witam,
    w sprzedaży to urządzenie powinno się pojawić za około 2 – 3 miesiące. Jeśli chodzi o przedział cenowy to na chwilę obecną nie mamy dokładnej ceny tego sprzętu.
    Pozdrawiam”

    i miesiąc wcześniej:
    „KIANO Assistance – Paulina, 16 lut 2015 :
    Panie Rock,
    planujemy tablet z 64 GB pamięci wewnętrznej, 16 GB RAMu oraz obsługą sieci Aero2. Urządzenie będzie wykonane z innego materiału i będzie posiadało wyświetlacz FULL HD. Odnośnie aparatu – nie posiadam informacji w tej kwestii.
    Pozdrawiam”

    Panie InspektorDZ niech Pan sam sobie odpowie czy firma Kiano jest w wiarygodna.

    • InspektorDZ pisze:

      Właśnie dlatego pytałem. Odpowiedź rzeczywiście niezbyt nawiązująca do wcześniejszych, dlatego zamówiłem już Chuwi.

  24. d. pisze:

    Jeśli kogos interesuje tablet mozna teraz kupic za 400zł. Choć odradziam 1gb RAM i 16GB pamieci

  25. KIANO Assistance - Paulina pisze:

    Drodzy Użytkownicy,

    urządzenie z 2GB RAM oraz 32 GB pamięci wewnętrznej wkrótce pojawi się w Sklepach.
    Prosimy o cierpliwość.

    Pozdrawiam

    • x pisze:

      13 w piątek nic Pani nie wie o nowych modelach, a 16 w poniedziałek już Pani wie.
      Zostawiam to bez komentarza.

    • Marfo pisze:

      No cóż, szkoda że wcześniej nie trafiłem na to forum. Recenzji tabletu Kiano Intelect 8.9 3G MS nie uświadczy się chyba nigdzie w internecie. Kupiłem ten model i co prawda pierwszą sztukę musiałem w sklepie wymienić bo na ekranie pojawiało się bardzo dużo martwych pikseli (co ciekawe w Saturnie nikt nie robił problemów ze zwrotem od ręki dostałem nową sztukę) to jeszcze jakość wykonania była tragiczna, nawet przy zwykłym podnoszeniu tablet skrzypiał. Druga sztuka zdecydowanie lepiej wykonana, ekran bez zastrzeżeń, tablet działa płynnie. Jedynie jakbym wiedział, że niedługo wejdzie wersja z 32GB to bym się wstrzymał z zakupem. A tak niestety pozostanie mi się męczyć z 16GB… Aero2 oczywiście nie działa pojawia się zasięg plus, da się wpisać apn darmowy i w sumie nic. Niby zasięg, niby połączony a internetu nie ma. Na infolinii podają informację że trwają testy. Ogólnie w marce Kiano chyba słowo test jest ulubionym 😀 gdzie się nie poczyta odpowiedzi to serwis Kiano testuje… (Mam wrażenie, że typowa odpowiedź PR żeby ludzie mieli złudzenie że niby ktoś się tym przejmuje :D). Podsumowując, tablet dobry na pierwszą przygodę z tabletami. Za stosunkowo małe pieniądze. Dużo wad, ale bardziej bym to nazwał kompromisem między ceną a jakością.

  26. KIANO Assistance - Paulina pisze:

    Panie Marfo,

    sieć Aero2 nie współpracuje z urządzeniem Intelect 8 3G MS. Jeżeli miałby Pan pytania dotyczące sprzętu, pozostaję do dyspozycji.
    Pozdrawiam.

    • bart pisze:

      witam aero dziala wystarczy modem i przejsciowka

    • StMK pisze:

      Można prosić o rozwinięcie tej wypowiedzi… Raczej chyba odwrotnie Intelect 8 3G nie współpracuje z siecią Aero2. Chociaż biorąc pod uwagę specyfikację
      wewnętrznego modemu FIBOCOM H350 A50-00 należałoby oczekiwać bezproblemowej współpracy z w/wym. siecią…?

      • KIANO Assistance - Paulina pisze:

        Witam,

        po przeprowadzonych testach sprzętu z siecią Aero2 stwierdzono, że sieć nie współpracuje ze sprzętem.
        Pozdrawiam.

        • StMK pisze:

          Nie współpracuje ponieważ…? – widzę że chyba więcej się nie dowiemy. A szkoda. Dotychczas miałem dobre zdanie o Waszej firmie.

  27. Marta pisze:

    HALO HALO

    DA się instalować win8 apki na karcie SD!!
    rozwiązanie tutaj:
    http://www….her-drive/

    jeśli po zrobieniu tego wywali wam błąd, że nie moze instalować aplikacji, w ustawieniach folderu do którego chcecie je instalować dodajcie w zakładce 'bezpieczeństwo' Administratorów (w ten sam sposób w który to robiliście w rejestrze – z poradnika w linku powyżej) i dajcie im wszystkie pozwolenia na edycję folderu.

    Wszystko jest mozliwe, testowane własnie na moim Kiano Intellect 8 3g MS :))
    Have fun!

  28. Marfo pisze:

    To że nie działa to wiemy, ale co jest przyczyną tego że nie działa? Sprzęt jest niezgodny czy inny powód?

  29. Luc pisze:

    cóż, nieopacznie też skasowałem partycję recovery, tablet oczywiście się nie uruchamia, niebieski ekran, z różnymi tekstami , najlepszy jest : naciśnij klawisz systemu windows w celu przejścia do ustawień oprogramowania układowego UEFI.
    Jak wejść w tym tablecie do biosu, podłączenie klawiatury i naciskanie Esc nic nie daje. Mysle o przywróceniu tej partycji jakimś programem, ale najpierw trzeba się dostać do biosu.

  30. artur pisze:

    wspomniany modecom to zlom. psuje sie na potege, serwis nie uznaje gwaracji, ale umozliwia naprawy odplatne, aby wymusic naprawe odplatna potrafia np. uszkodzic ladowarke, a pozniej odrzucic naprawe gwarancyjna poniewaz uszkodzienie nie jest objete gwarancja.
    stanowczo odradzam modecom.

  31. MTS pisze:

    Kupiłem ten sprzęt w Saturnie (swoją drogą o nim za chwilę).. ponieważ posiadam licencję MSDN – postanowiłem tablet upgradować do wersji PRO (tak aby móc podłączyć do domeny…).
    Tablet wyzionął ducha – partycja recovery zgubiona… Udało mi się zainstalować Windows 8, WIndows 10… ale dotykowe nie działa
    No i teraz zaczyna się zabawa..
    Serwis Kiano – nie ma ŻADNYCH sterowników
    Saturn – chciałem pójść i zgrać sterowniki z takiego samego tabletu na wystawie – nie można podłączać swoich urządzeń.. zaproponowałem, że kupię u nich pendrive – przecież sprzedają same najlepsze – oczywiście nie . Panie kierownik sklepu nie pozwala. Zapraszają do serwisu – ponieważ uszkodziłem sobie urządzenie… (zaznaczam, że Windowsa udało mi się zainstalować ale potrzebuję tylko sterowników – i urządzenie jest sprawne – te argumentu nie docierają do pani – zastępcy kierownika sklepu w Arkadii… -).
    Miałem już kilka tabletów: Lenovo Miix 8, Dell Venue 8 Pro – do każdego z nich na stronie producenta są sterowniki – nie ma problemu…
    Tak więc ogólnie – sprzęt nie wart polecenia. Jeżeli chcesz tablet z Windows to Dell, Toshiba, Lenovo, HP – omijać łukiem Kiano i wszystko co związane z firmą Barel
    Dodatkowo – ten brak dedykowanego etui….

    • KIANO Assistance - Paulina pisze:

      Panie MTS,

      ingerencja w sprzęt (w tym zmiana oprogramowania) wiąże się z utratą gwarancji na urządzenie.

      Pozdrawiam

  32. faco pisze:

    Witam. Posiadam omawiany tablet i zawiodl mnie brak możliwości uruchomienia aero2 w związku z czym uruchomiłem usługę internetu w Play i tu znów pojawiają się problemy które ma zachwalany (przez sprzedawców w sklepach)windows a nie miał by android… mianowicie co mam zrobić by odczytywać wiadomości sms z karty sim jakie wysyla mi operator sieci?? Przecież to nieporozumienie by tak mobilne urządzenie jakim jest tablet sobie z tym nie radziło. Z drugiej strony widać ze Windows 8.1jest niedorobiony w pewne funkcje które ma popularny android, wiec co z okienek skoro funkcjonalnosc Windowsa jest inwalidzki bo brakuje w niej podstawowych
    rzeczy.

    Pozdrawiam

    • Marta pisze:

      @Faco
      Jeśli chodzi o internet mobilny, mam internet w T-Mobile na kartę i śmiga rewelacyjnie.

      Co do smsów – nie jest to wada tabletu a systemu operacyjnego. To fakt, Microsoft znów się NIE popisał, nie rozumiem jakim kretynem trzeba być, by nie dać tak podstawowej funkcji w tablecie mającym 3G (przecież logiczne, że trzeba tę kartę SIM jakimiś środkami doładowywać i logować się na stronę operatora by kontrolować stan konta – a logowanie jest możliwe po wpisaniu kodu jednorazowego wysyłanego przez operatora na rzeczoną kartę SIM i otrzymanie info o doładowaniu konta też potwierdzane jest smsem).

      Poczekaj, aż odkryjesz, że Office 365, (którego subskrypcję dostałeś prawdopodobnie za free przy kupnie sprzętu), nie pyta o lokalizację instalacji i wpycha Ci się na C: – zostawiając 700 MB wolnego miejsca – przy takiej ilości wolnego miejsca praca na tablecie jest wręcz niemożliwa (polecam subskrypcję wykorzystać na komputerze, a na tablecie zainstalować Office 2013 – pozwala na wybór lokalizacji a jest przystosowany do sprzętu dotykowego – parę symbolic linków do folderów z cache i jesteś good to go).

      Ciekawostka – warto sobie zainstalowac CCleanera bo bez niego nie będziesz miał nigdy wolnego miejsca na dysku…

      Btw. producent mówi, że tablet obsługuje rozszerzenie pamięci przy użyciu SD do MAX 32GB, mój ma włożony Sandisk 64GB i nie ma z nim żadnych problemów 🙂

      • faco pisze:

        No tak jak napisałaś to wina systemu ale szkoda ze dopiero się o tym dowiesz jak go kupisz lub przekopiesz internet majac upatrzony tablet(ja nie miałem). Przydało by się dodatkowe oprogramowanie do obsługi modemu na windowsa skoro jest on tak okrojony że najlepiej to zmieniać tapety i męczyć się z Office’m na 8calach… ale czy są jakieś programy ku temu to szczerze ja bynajmniej nie wiem…. bo na stronie Microsoftu to najlepiej się czyta co można zrobic na win8.1 niż znaleźć do niego jakieś programowe pożyteczne . Sorry że tak wybrzydzam ale pieniędzy po zakupie zwrócić nie chcieli 😀

        • Marta pisze:

          @faco
          Ja Cie doskonale rozumiem, tez narzekam, bo sprzet wykonany jest elegancko i gdyby nie babole Microsoftu, to korzystanie z niego byloby czysta przyjemnoscia. Mimo mojej dociekliwosci, nie znalazlam odpowiednich przestrog w internetach i kierowana checia posiadania pieknie zsynchronizowanych chmurek i wspolpracy OSòw (w domu dwa laptopy na windzie 8.1 i lumia wp 8.1) zakupilam ow tablet. Na sprzęt nie marudze, jednak to oprogramowanie to jakas porazka.
          Microsoft! Wstyd!

  33. bart pisze:

    powiecie mi czy jest jakas normalna navigacja na ten tablet nie mapy a normalna nawigacja taka jak np yanosik czy google mapy

  34. bart pisze:

    a i przestroga nie kupujcie sprzetu w saturnie bynajmniej nie na zlotych tarasach…bo go nie zwrócisz

  35. StMK pisze:

    np. najnowsza AutoMapa na karcie pamięcie spisuje się bez uwag.

  36. Maks pisze:

    Mam jeszcze pytanie odnośnie hearthstona. Czy udało wam się go uruchomić za pośrednictwem zasięgu 3g?

  37. mart pisze:

    kiano 9.7 3g to po prostu zlom ,dedykowany serwis,, nie potrafi naprawic mi tabletu od lutego/sic!/ wymieniaja co chca i jakchca ,nie uznaja reklamacji a pozniej przy nastepnej naprawiaja jednak i takw kolko, podejscie do klienta przemilcze aby nie pisac niecenzuralnych slow, nie ma drogi odwolania w kiano, prosze wiec moze ktos wie jaksobie z kiano poradzic? prosze o maile bo ta firma to skandal totalny. nie kupujcie kiano.. pisze to z doswiadczenia. pzdr

    • Kiano Assistance - Paulina pisze:

      Witam,

      proszę o podanie numeru seryjnego urządzenia oraz numer zgłoszenia reklamacyjnego. Sprawdzę przebieg reklamacji i powrócę do Pana z odpowiedzią.

  38. mart pisze:

    witam.nr seryjny keb2973g104097. dzisiaj rano dostalem mail od ,,dedykowanego konsultanta, w ktorym napisano,ze jesli serwis stwierdzi iz laptop jest 100% sprawny obciaza mnie kosztem przesylki. tablet nie dziala poprawnie a jak widze nie mozna odwolac sie od decyzji kiano i tak od lutego kiedy kupilem ten wadliwy tablet. pozdrawiam

  39. mart pisze:

    dodam ze moje reklamacje w kiano to jakis horror ,raz odrzucaja reklamacje ,nastepnym razem uznaja , nikt nie potrafi naprawic tego tabletu a serwis kiano to ….. pozostawie bez komentarza , Ci ktorzy maja kiano napewno wiedza o czym pisze.

  40. mart pisze:

    ps. tablet po wielu ,,naprawach,, sam sie restartuje ,gdy podlaczony do ladowarki nie wylacza sie kiedy probuje to zrobic ,lecz restartuje , matryca miga /co jakis czas / i wylacza tablet, nie laduje podczas pracy na nim podlaczoym do ladowarki, podobno miala to byc wina plyty glownej ,ale serwis jak napisal wgral ,,czyste ,, oprogramowaie i…. jest gorzej . bateria to osobny temat , sluchawki nie dzialaja jak powinny. a serws ma to gleboko, konsultant dedykowany rowniez . odradzam wszystkim tablety kiano. lepiej doplacic i kupic TABLET a nie to co kiano oferuje. pozdrawiam

    • Tim pisze:

      Ciężko się z tobą nie zgodzić… sprzęt tej firmy jest słabej jakości i nie jesteś tu jedyny z takimi odczuciami.

      • Kiano Assistance - Paulina pisze:

        Witam,
        Panie Mart, przy ostatniej reklamacji Pańskiego sprzętu stwierdzono reklamację bezpodstawną i w celu uzyskania pełnej kompatybilnosci wszystkich podzespolów urządzenia zostało wgrane fabryczne „czyste” oprogramowanie.
        Sprzęt działał prawidłowo, dlatego też urządzenie zostało do Pana odesłane.
        Pozdrawiam

  41. mart pisze:

    Czytam komentarze innych posiadaczy ,,tabletow,, kiano i zastanawia mnnie jak ta firma moze tak traktowac klientow pierwszy i ostatni raz kupilem KIANO ,nigdy wiecej ,odradzam te firme poniewaz jakosc i serwis plus obsluga klienta sa po prostu zenujace, hasla reklamowe tej firmy jakie to cuda techniki produkuja to niestety tylko hasla,klient nie ma zadnych praw , o wszystkim decyduje nieomylny serwis . jeszcze jeden z wielu przykladow,, wyslalem tablet kiano do serwisu, jedna z usterek bylo gniazdo sluchawkowe, serwis odeslal nienaprawiony tablet z dopiskiem ,ze nie mogli sprawdzic gniazda gdyz nie dolaczylem sluchawek /sic!/ dolaczylem dwie pary,te atrapy sluchawek od kiano i moje wlasne POZA tym jaki to serwis nie posiada sluchawek do sprzetu ktory serwisuje,innym razem nie wyslali mi kabla do ladowarki,zapomnieli/ugrh/. po interwencji u ,,dedykowanego konsultanta , znow wyslalem tablet do serwisu, trwa to wszystko od lutego tego roku i naprawde ODRADZAM KIANO ,nigdy wiecej takiego bubla i nigdy wiecej takiej obslugi klienta. W tej firmie nikt nic nie wie, zwalaja wine na system, serwis na konsultantow a konsultanci nie maja o niczym pojecia!!!!! ZENADA .

  42. mart pisze:

    Sprzet nie dziala prawidlowo. Nie moge go wylaczyc gdy sie laduje,poniewaz robi restart, laduje tylko kiedy jest uspiony,wiec prosze nie pisac ze sprzet dziala poprawnie gdyz nie dziala. Sama pani Martyna S. W rozmowie tel stwierdzila gdy opisalem jej usterki ze to problem z plyta glowna , a zostalo wgrane ,,czyste ,, oprogramowwanie. I znow stosuje Pani te sama polityke kiano. ,,serwis stwierdzil ze dziala ,wiec dziala,, jezeli ktos przeczytalby o usterkach o ktorych napisalem i sprawdzil okazaloby sie ze sprzet nie dziala jak powinien , produkujecie buble Pani Paulino, a jak widac na forum ,,zadowolonych z waszych produktow ,, jest cala rzesza. Gratuluje podejscia do klienta.

    • KIANO Assistance - Paulina pisze:

      Panie Mart,
      jesteśmy z Panem cały w stałym kontakcie mailowym lub telefonicznym. Jeżeli wg Pana występuje problem ze sprzętem, tak jak poprzednio prosiłabym o wykonanie zgłoszenia. Osobiście dopilnuje, aby Pańskie urządzenie zostało w pierwszej kolejności sprawdzone przez konsultanta, następnie Serwisanta oraz dział kontroli jakości.

      Chcemy Panu jak najbardziej pomóc w kwestii tego urządzenia.
      Pozdrawiam

  43. mart pisze:

    Prosze Pani Paulino napisac tu na forum ze tablet zostanie naprawiony. 1.restartuje sie gdy chce go wylaczyc a jest podpiety do ladowarki. 2matryca miga. 3 tablet sam sie restartuje. 3nie laduje gdy na nim pracuje ,tylko podczas uspienia. 4aplikacje same sie zamykaja lub otwieraja. A co do kontaktu dzisiaj np. Pani konsultant obiecala mi ze oddzwoni a nie zadzwonila, kiedy ja zadzwonilem byla na spotkaniu . to chyba nie jest podejscie ,,dedykowanego konsultanta,,plus w mailu owa pani Martyna napisala ze kiano obciazy mnie kosztami przesylki jesli ,,serwis stwierdzi poprawne dzialanie tabletu, no na Boga toz to bledne kolo.

    • Kiano Assistance - Paulina pisze:

      Witam,

      jeżeli sprzęt po sprawdzeniu przez Technika będzie wykazywał wadę zostanie naprawiony. Także ponownie proszę o zgłoszenie poprzez KIANO Assistance.

      Pozdrawiam‏

      • mart pisze:

        kiano to zlom imo mialem elegance 9,7 3g pol roku nie potrafili go naprawic w koncu sprzedalem do lombardu. nie kupujcie tego badziewia,wystarczy poczytac komenty innych urzytkownikow tego szmelcu,

  44. Maniek pisze:

    Witam. Mam nietypową sprawę z tabletem. Usunąłem program o nazwie: Broadcom Location Sensor. Wobec czego w obecnej chwili sprzęt nie ma zainstalowanych sterowników do obsługi GPS. Ktoś może mi pomóc w rozwiązaniu problemu?

    • Kiano Assistance - Paulina pisze:

      Witam,

      proponuje w pierwszej kolejności wejść w Maneger urządzeń wybrać zakładkę Czujniki następnie należy połączyć się z Internetem i wybrać Aktualizuj sterowniki.

      Jeśli problem w dalszym ciągu problem będzie występował proszę przywrócić ustawienia fabryczne (aktualizacja i odzyskiwanie).

      W momencie kiedy podane wskazówki nie będą skutkować, proszę o wypełnienie formularza na oficjalnej stronie KIANO.

      Pozdrawiam

  45. rabpit pisze:

    Ten Kiano to porażka. Kupiłem go raptem kilka dni temu. Na tabelce mam goły system i dodatek ms silverlight . Po wczorajszej aktualizacji Windows dostępne miejsce na dysku wynosi niespełna 300MB. Powyższe sprawia ze nie ma możliwości wygrania czegokolwiek ze sklepu Windows a po dłuższej pracy z tabletem urządzenie wyraznie zwalnia. Ponadto odnotowuje problemy z Wi-FI (gwałtowne spadki przesyłania danych co kilkanaście sekund z kilku Mb/s do Kb/s). Łącze mam stale po kablu UPC. Innym bardzo istotnym problemem jest korzystanie z serwisu hbogo.pl o ile material testowy odtwarza się poprawnie, co więcej urządzenie przechodzi test kompatybilności , to w momencie włączenia dowolnego materiału obciazenie procesora wzrasta do 100% utrzymując się w przedziale 90-100%. Odtwarzanie nie jest płynne a samo urządzenie (ćwiartka tylnej obudowy w okolicy aparatu) nagrzewa się do temperatury tak wysokiej że aż parzy. Myślę ze temperatura niewiele ustępuje grzejnikowi rozkręconemu na zycher w zimie…. Pani Paulino od Kiano Assistance jakieś sugestie?

    • faco pisze:

      Zgadzam sie z opinia…. moj kiano ma te same wady. Bardzo sie grzeje w tym narozniku, office nie jest zainstalowanea pamiec na dysku po aktualizacjach windowsa spadla do ok 600MB!!! To jest nie poroumienie ze pisze sie iz tablet ma 16GB pamieci skoro w praktyce nie ma nawet JEDNEGO dla uzytkownika. Jak mozna w ogole dawac pamiec ktora zapycha sie od instalowania aktualizacji oprogramowania urzadzenia??!-chore.Poza tym jak dluzej siedze na necie(i wcale nie z 'wideo') to musze zamykac strony lub resetować tablet bo tak sie zamula ze nie reaguje na polecenia. No i jeszcze jedna fajna awaria opcje dotyczace 3g pojawiaja mi sie i znikaja jak zawieje… Oczywiscie jak znikaja opcje(menu)3g to nie ma internetu… Sterta wad. Pozdrawiam i pewnie lepsze lenovo w podobnych pieniadzach i funkcjach

    • Kiano Assistance - Paulina pisze:

      Witam,

      odnośnie pamięci w Pana urządzeniu to 16 GB jednak po aktywacji i aktualizacji systemu Windows oraz po zainstalowaniu Pakietu Office pamięci dla użytkowania pozostaje ok. 2GB. Jeżeli wolnej pamięci w urządzeniu jest 300 MB, to zapewne pozostało tyle ze względu na zainstalowanie MS Silverlight.

      Jeśli chodzi o spadek przesyłu danych WiFi jest to zależne od sieci WiFi, nie jest to kwestia urządzenia, sprzęt jest sprawny.

      Urządzenie nagrzewa się za względu na wysokie obciążenie procesora spowodowane korzystaniem z aplikacji gdzie występuje grafika dużej rozdzielczości.

      Pozdrawiam

      • rabpit pisze:

        Pani Paulino od Kiano Assistance co też Pani bredzi. Ms Silverlight po instalacji zajmuje niespełna 23MB. Sam instalator jest usunięty. Po drugie co problemami z Wi-fi czy serwisem hbogo.pl przegrzewaniem się urządzenia.

  46. Kiano Assistance - Paulina pisze:

    Witam,

    Office w tym sprzęcie zajmuje ok 3 GB. Zalecamy instalowanie Pakietu Office po aktywaci systemu Windows. W kwestii działania modemu 3G, proszę o informację z jaką sięcia sprawdzał Pan urządzenie? Czy ma Pan możlwiość sprawdzenia działania modemu 3G z kartami innych operatorów?

    Pozdrawiam

  47. faco pisze:

    Witam
    Narazie cos mu sie poprawiło bo menu jest wiec i pracuje poprawnie. Łącze sie z play a dla porownania wkladalem karte areo….Wiadomo ze z areo sie nie polaczy ale menu jest i pojawialo sie ono i znikalo jak w przypadku karty play, wiec to nie problem z kartą, zasiegiem itp a z urzadzeniem lub windowsem. Moze ma jakies problemy z „widzeniem” karty sim?-no ale narazie zaczal dzialac poprawnie wiec problem narazie nie aktualny. Ps czyscilem nawet styki karty sim to tez nic nie dawalo a pomagal na chwile restart tableta.

    Mam natomiast inne pytanie. Zauwazylem taką bolączkę że w sytuacji gdy np ogladam film w internecie i ładuje przy tym tablet to niestety ale ładowarka chyba nie nadąża ładować… W pewnej chwili wyskakuje ikona akumulatora z wykrzyknikiem na nim i tablet sie wyłacza…. i to juz po kozystaniu z internetu do puki tablet sie nie podladuje a jak wiadomo 5minut to nieb trwa 😀 i to juz jest skandal…:):D:D Pani pewnie powinna wiedziec wiec czy to normalne? Ta ładowarka 2amperowa jest za slaba w tym przypadku???

    Pozdrawiam

    • Kiano Assistance - Paulina pisze:

      Witam,

      Proszę o informację czy korzysta Pan z oryginalnej ładowarki firmy Kiano? Zalecamy ładowanie sprzetu, kiedy nie korzysta Pan z urządzenia.

      Pozdrawiam.

      • faco pisze:

        Ps co ma sie ladowanie gdy go nie uzywam do mojego pytania? Jak siedzi Pani w pracy przy laptopie i on w koncu pada to go Pani zamyka i idzie na papierosa???-genialne ale ja nie pale

        • Kiano Assistance - Paulina pisze:

          Witam,

          jeśli ma Pan uwagi do działania sprzętu na baterii mamy możlwiość sprawdzenia urządzenia w Serwisie. W tym celu należy wypełnić formularz zgłoszeniowy na stronie Kiano.

          Pozdrawiam.

          • faco pisze:

            Chcialbym tylko wiedzec czy nie doladowywanie bateri/duzy pobor pradu to cosnormalnegow tym modelu… Wystarczy potestowac na innym identycznym modelu, zalaczyc obojetnie jaki film filmik na slabej baterii i podpinajac ladowarke zauwazyc czy bedzie ona w stanie utrzymywac tablet wstanie wlaczonym… lub poprostu znac odpowiedz na pytanie a Pani jej nie zna proponujac serwis ktorybez ewidentnej potrzeby lepiej omijac.

      • faco pisze:

        Tak z oryginalnej zakupionej z tabletem wiec kiano

  48. adams pisze:

    Witam Pani Paulino , posiadam Kiano 8,9 3G. I tu moje pytanie, czy możemy liczyć na aktualizacje do Windows 10. Niestety przez Windows Update wywala brak pamięci. Zakładam ,że będziecie musieli przygotować obraz systemu i do tego zaktualizować partycje recowery gdyż pamięci do aktualizacji na pewno zabraknie (przy 16GB zostaje mi wolnego około 1,6 do 1,9 GB choćby nie wiem jak kombinował). No chyba ,że umożliwicie instalacje programow ze sklepu Windows na karcie pamięci(taki trik z rejestrem jak w Windows 8,0 nie działa)

    • Kiano Assistance - Paulina pisze:

      Witam,

      system Windows 10 nie został jeszcze ukończony przez Microsoft. Finalna wersja tego systemu dostępna będzie w lipcu 2015 r. Zanim Microsoft wypuści finalną wersję systemu Windows 10 nie możemy zająć ostatecznego stanowiska w sprawie możliwości aktualizacji.

      Pozdrawiam.

  49. timoleon pisze:

    Witam,
    jestem zupełnie niewykwalifikowanym użytkownikiem komputerów, ale używając pecetów (głównie do pisania w Wordzie i przeglądania Internetu) od kilkunastu lat, przy pierwszym zakupie tabletu sięgnąłem po taki z Windows. Traf chciał, że był to Kiano Intellect, niestety.

    Nie znalazłem we wcześniejszych komentarzach opisu takich właściwości, na jakie się natknąłem, więc nie wiem, czy to anomalia, czy może norma:

    1. Po włączeniu „narrator” powinien mówić po polsku kobiecym głosem, i tak bywa, ale często odzywa się zamiast tego mężczyzna w niezrozumiałym języku – coś jakby mieszanina polskiego i angielskiego z węgierskim akcentem. Co ciekawe, potrafi włączyć się z właściwym „narratorem”, a po uśpieniu samoczynnie zmienić go na tego drugiego.

    2. Żeby wyłączyć sprzęt, instrukcja nakazuje nacisnąć przycisk i przeciągnąć ekran w dół. Niestety, ekran ukazujący się po naciśnięciu przycisku reaguje na przyciąganie gdzieś za dwudziestym razem.

    3. Poza wpisywaniem hasła przy włączaniu, ilekroć trzeba coś wpisać (np. słowo do wyszukania w Google), nie pojawia się klawiatura dotykowa, i nie można jej w żaden sposób wywołać stukaniem w pole do wpisania. Dopiero po podłączeniu myszy klawiatura pojawia się, gdy się kliknie w pole do uzupełnienia, ale… klawiatura wymaga dwukrotnego uderzenia w każdy klawisz, by wpisać dany znak.

    4. W trybie kafelkowym nader często na stukanie w kafelek urządzenie odpowiada, że „nie może przyjąć fokusu” (po jakiemu to?). Natomiast w trybie pulpitu cudem jest trafienie palcem w cokolwiek – zamknięcie czy maksymalizacja okna wymaga kilkunastu prób, a przewinięcie tekstu jest w ogóle niemożliwe.

    5. W trybie kafelkowym część widoku (np. kafelków) jest ukryta za obramowaniem ekranu i nie daje się przesunąć.

    Jeśli to anomalie, to znaczy, że kontrola jakości w Kiano pozostawia wiele do życzenia. Boję się pomyśleć, że to norma…

    • Kiano Assistance - Paulina pisze:

      Witam,

      przeanalizowałam Pańskie uwagi dotyczące urządzenia, proponuje abym osobiści przetestowała urządzenie. W tym celu proszę o wypełnienie formularza zgłoszeniowego na stronie Kiano, wcześniej poproszę o kontakt e-mailowy – intelect@kiano.pl

      Pozdrawiam.

  50. faco pisze:

    Witam. Podpowiem ze mysle iz wszystkie te niedogodnosci zmienisz w ustawienich windowsa… Nie bede analizowal kazdego punktu bo pisze z tabletu…:D Najlepiej daj go komus na kwadrans w rece, kto bawil sie juz w takie podobne rzeczy to Ci to w miare ustawi. Windows na tych malych ekranach to juz taka paranoja jest ze jak nie powiekszysz przyciskow itp to palcem nie trafisz…. ajedynie myszka. Pozdrawiam


reklama