Aktualizacja: zerknij też na poradnik, jak skonfigurować tablet SHIELD, aby zdezaktywować polecenie zdalnego wyłączenia urządzenia i mieć dwa urządzenia zamiast jednego. 😉
W związku z akcją serwisową NVIDIA przygotowała specjalne oprogramowanie, które jest częścią najnowszej aktualizacji dystrybuowanej przez kanał OTA. Pierwsze co należy zatem zrobić, to sprawdzić, czy Twój tablet pracuje na najnowszej kompilacji systemu Android (sygnowana datą 1 lipca 2015). Aby to zrobić, wejdź w Ustawienia –> Informacje o tablecie i zerknij na wiersz „Wersja jądra”. Jeśli widzisz tam datę Jul 1 2015, Twój tablet jest gotów na krok numer 2. Jeśli data jest inna, kliknij w wiersz „Aktualizacje systemu i postępuj zgodnie z dalszymi instrukcjami.
Czas sprawdzić, czy problem dotyczy Ciebie. Wejdź w menu Ustawienia –> Informacje o tablecie –> Informacje o telefonie. Zobaczysz tam wiersz zatytułowany „Bateria” pod którym będzie oznaczenie złożone z kombinacji liter i znaków.
Jeśli ta kombinacja to „Y01”, Twój sprzęt jest uszkodzony i może w każdej chwili odmówić posłuszeństwa.
Jeśli kombinacja to „B01” nie masz powodów do zmartwień – wszystko jest w najlepszym porządku.
NVIDIA zaleca wyłączenie uszkodzonego tabletu po zgłoszeniu usterki. Zanim to jednak uczynisz, najpierw zgraj wszystkie dane, których nie chcesz stracić.
Możesz to zrobić z pomocą chmury (Ustawienia –> Kopia i kasowanie danych –> włącz opcje „Utwórz kopię zapasową” i „Autoprzywracanie”) albo, jeśli cenisz sobie prywatność, ręcznie przekopiuj dane na kartę pamięci lub zewnętrzny nośnik.
Czas zgłosić wadliwy tablet do serwisu. NVIDIA przygotowała całą akcję tak, aby wymiana nastąpiła sprawnie i szybko. Jedyne, co musisz zrobić, to:
a) wejść w Ustawienia –> Informacje o tablecie –> Informacje o telefonie i kliknąć wcześniej wspomniany wiersz „Bateria: Y01”
b) uruchomi się strona serwisowa, na której zobaczysz numer seryjny tabletu
c) wejdź na stronę http://tabletrecall.expertproductinquiry.com/registration/registra
d) klikając link powyżej, zobaczysz stronę NVIDII, na której umieszczono formularz wymiany. Jest, niestety, dostępny tylko w języku angielskim, ale nie ma się czym martwić – jest prosty do wypełnienia (aktualizacja: jest już polska wersja wersja formularza: http://pl.tabletrecall.expertproductinquiry.com/registration/registration). Zaczynasz od podania numeru seryjnego, później wypełniasz pola imię, nazwisko, adres na który ma przyjść zastępczy tablet oraz mail i numer telefonu. Musisz też potwierdzić (na samym dole strony), że zgadzasz się na zdalne wyłączenie swojego tabletu, po aktywowaniu zastępczego modelu. Formularz wysyłasz przyciskiem „Submit”
e) po wysłaniu formularza otrzymasz swój indywidualny numer RMA. Teraz musisz wrócić do tabletu SHIELD, i na wcześniej wspomnianej stronie z numerem seryjnym wpisać uzyskany kod RMA, po czym potwierdzić operację
f) gratulacje – właśnie zgłosiłeś tablet do programu wymiany. Na Twój adres mailowy przyjdzie potwierdzenie o rychłej wysyłce tabletu (może to potrwać od 2 do 4 tygodni).
Pamiętaj, że po włączeniu tabletu, który przyjdzie w zastępstwie obecnego urządzenia, Twój stary SHIELD zostanie zdalnie wyłączony. Zadbaj więc zawczasu o to, aby zgrać wszystkie ważne dane, wyciągnąć karty SIM, microSD itp.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Świąteczny poradnik zakupowy techManiaK.pl to mnóstwo ciekawych pomysłów na prezent pod choinkę w 2023 roku…
Znudziło Ci się już granie na komputerze? A może chcesz poprawić swoje wrażenia z cyfrowej…
Tablet to wielofunkcyjne urządzenie, które łączy w sobie mobilność z możliwościami komputera. Sprzęt z tej…
W dzisiejszych czasach mobilność jest kluczowa. Niezależnie od tego, czy jesteś studentem, pracownikiem, czy rodzicem…
Xiaomi Pad 6 (Pro 5G) dostanie ekran LTPO AMOLED 144 Hz, ładowanie 120 W, i…
Odliczamy godziny do finału Ligi Mistrzów, gdzie zmierza się ze sobą Real Madryt i Liverpool.…
Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.
Polityka Cookies
Komentarze
Ciekawe jak ta zdalna dezaaktywacja wygląda.
"Dziękujemy za zgłoszenie. Tablet ulegnie samozniszczeniu za 5,4,3,2,1..."
Niestety u mnie po wpisaniu rma nic się nie dzieje tylko pisze żeby go dalej podać, a jako dzwonie na infolinie to tylko automat mówi jaką stronę internetową odwiedzić
Ta zdalna deaktywacja starego tabletu nastąpi dopiero po uruchomieniu nowego którego otrzymamy czy od razu po zarejestrowaniu ? Pytam bo troche żal rozstawać się na miesiąc z możliwością korzystania z tabletu.
Tak, z tego co napisano w komunikacie serwisowym NVIDII wynika, że dezaktywacja starego urządzenia nastąpi dopiero po aktywacji nowego. I tak chyba jest, bo swój tablet już zgłosiłem, dostałem potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia i szacowany czas realizacji, a stary tablet nadal jest aktywny.
I co ? Przysla mi nowy tablet a dalej bedę miał swoj stary ? (Nie mam tego tabletu )
Raczej zabiorą stary, po jego uprzedniej deaktywacji (zdalnej).