Z raportu ‘’Polacy na e-zakupach 2021’’ wynika, że w 2021 roku już ponad 80% Polaków robiło zakupy online. Nic dziwnego – takie rozwiązanie niesie ze sobą wiele korzyści. Kupując produkty przez Internet, nie musisz stać w kolejkach, masz dostęp do szerszego asortymentu, a firmy chętnie oferują różnego rodzaju promocje. Rynek e-commerce rozwija się z roku na rok i nic nie wskazuje na to, że miałoby się to w najbliższym czasie zmienić. Jeśli Ty także rozważasz wejście w tę branżę, powinieneś poznać jej zalety i dowiedzieć się, co sprawia, że niektóre sklepy internetowe odnoszą sukcesy na dużą skalę. Wszystkiego dowiesz się z treści tego artykułu.
Artykuł sponsorowany
Dlaczego warto wejść do branży e-commerce?
E-commerce jest obecnie jedną z najszybciej rozwijających się branż. Oferuje szeroki wachlarz korzyści i możliwości rozwoju. Poniżej przeczytasz o kilku najważniejszych powodach, dla których warto zdecydować się na posiadanie własnego sklepu internetowego.
- całodobowa dostępność
Sklep internetowy, w przeciwieństwie do sklepów stacjonarnych, nie jest ograniczony do konkretnych godzin otwarcia. Klienci mogą wygodnie i szybko dokonywać zakupów w zaciszu własnego domu, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
- niskie koszty rozpoczęcia działalności
Koszty rozpoczęcia własnej działalności w branży e-commerce są stosunkowo niskie. Prowadzenie e-sklepu nie wymaga od Ciebie wynajmu lokalu i zatrudniania wielu pracowników. Nie musisz też mieć swojego magazynu – możesz sprzedawać w oparciu o model logistyczny, jakim jest dropshipping. Jedyne czego potrzebujesz to strona internetowa ze skonfigurowanymi funkcjami umożliwiającymi prowadzenie handlu elektronicznego.
- większa baza potencjalnych klientów
Branża e-commerce zapewnia dostęp do globalnego rynku. Własny sklep internetowy to możliwość sprzedaży swoich produktów klientom zarówno w Polsce, jak i za granicą. Daje to znacznie większą bazę potencjalnych klientów niż sprzedaż za pośrednictwem sklepów tradycyjnych.
Co powinien zawierać profesjonalny sklep internetowy?
Droga do udanego biznesu e-commerce zaczyna się od zrozumienia rynku i potrzeb swoich potencjalnych klientów. W tym celu na początku musisz odpowiedzieć sobie na następujące pytania:
- Co chcę sprzedawać?
- Kto będzie zainteresowany moimi produktami?
- Co będzie wyróżniać mój e-sklep na tle innych firm?
- Jakie są potrzeby Twoich potencjalnych klientów?
Następnie należy zastanowić się, jakiej wielkości powinien być Twój sklep internetowy. Weź pod uwagę potrzeby potencjalnych klientów oraz własne zasoby, czyli między innymi wysokość budżetu, jakim dysponujesz. O co trzeba zadbać, aby zostać posiadaczem profesjonalnego sklepu internetowego?
- fundamenty strony WWW, czyli domena i hosting
Każda strona, aby mogła w pełni funkcjonować, potrzebuje swoich fundamentów. Należą do nich domena oraz hosting. Domena, czyli unikatowy adres URL każdej strony, jest pierwszym punktem styku odbiorcy z witryną. Ważne więc, aby domena była krótka i łatwa do zapamiętania oraz kojarzyła się z Twoim e-sklepem – zawierała w sobie słowa związane z Twoją branżą lub produktami, które oferujesz. Hosting to usługa polegająca na wynajmie miejsca na serwerze, gdzie przechowywane są wszystkie pliki i dane zawarte w obrębie danej witryny. Sprawny hosting jest bardzo ważny – zapewnia bezawaryjne i szybkie funkcjonowanie e-sklepu.
- atrakcyjny projekt graficzny
Jak często kupujesz oczami? Atrakcyjny projekt graficzny jest niezwykle istotnym elementem, którego zadaniem jest przykucie uwagi potencjalnego klienta i zachęcenie go do dalszej interakcji z Twoim e-sklepem. Zadbaj o to, aby layout Twojego sklepu internetowego był przejrzysty, spójny i wykonany w minimalistycznym stylu. Postaw na odpowiednią kolorystykę dopasowaną do Twojej branży i oferowanych produktów. Co więcej, unikaj reklam oraz zbyt wielu okienek pop-up – mogą one zmęczyć i zniechęcić internautę do robienia zakupów w e-sklepie.
- profesjonalne treści
Odpowiednio skonstruowane treści mogą być czynnikiem wpływającym na to, czy odbiorca finalnie zdecyduje się na zakup Twoich produktów. Mowa tutaj oczywiście zarówno o treściach w postaci m.in. artykułów, jak i opisów produktów. Tworząc treści do swojego e-sklepu, stosuj się do zasad SEO – używaj odpowiednich słów kluczowych. Postaraj się także wyczerpywać temat oraz używać języka korzyści – zachęcaj odbiorcę do zakupu Twoich produktów. Język powinien być dopasowany do Twojej grupy docelowej.
- odpowiednio zoptymalizowane grafiki i zdjęcia
W parze z dopracowaną treścią zawsze powinny iść wysokiej jakości zdjęcia i grafiki. Każdy produkt w Twojej ofercie warto przedstawiać z wielu perspektyw i w użyciu. Celem grafik, które znajdują się w artykułach jest z kolei przedstawienie tematyki tekstu. Co więcej, zdjęcia i grafiki w obrębie Twojego e-sklepu powinny mieć odpowiednie atrybuty, czyli opisy ALT (alternative text), dzięki czemu Google lepiej rozumie tematykę strony i lepiej ją pozycjonuje.
- responsywny design
Z uwagi na rosnącą popularność urządzeń mobilnych, coraz więcej internautów robi zakupy online na swoim smartfonie lub tablecie. Jeśli chcesz, aby Twoja strona dopasowywała się m.in. do tego rodzaju nośników, powinieneś zadbać o responsywny design swojego e-sklepu. Aby to zrobić, zastosuj technologię RWD, dzięki której witryna automatycznie dostosowuje się do danego ekranu.
- certyfikat SSL
Odbiorcy chętniej korzystają z bezpiecznych witryn. Certyfikat SSL chroni strony WWW przed złośliwym oprogramowaniem i atakami hakerów. Tego rodzaju zabezpieczenie jest szczególnie istotne zwłaszcza w przypadku sklepów internetowych, ponieważ internauci pozostawiają tam wiele wrażliwych danych, takich jak m.in. numer karty kredytowej czy adres zamieszkania.
- różne formy komunikacji
Z pewnością sam wiesz, że nie ma nic bardziej frustrującego niż czekanie kilka dni na wiadomość zwrotną od danej firmy. Jeśli prowadzisz e-sklep, klienci mogą mieć sporo pytań dotyczących np. metod płatności lub opcji dostawy. Rozważ wprowadzenie do swojego sklepu internetowego takich form komunikacji jak formularze kontaktowe i czater, który umożliwia bezpośredni i szybki kontakt z konsultantem firmy.
Kto może stworzyć Twój e-sklep?
Proces tworzenia sklepu internetowego składa się z szeregu działań, które wymagają specjalistycznej wiedzy. Doradca internetowy WeNet przychodzi z pomocą i oferuje budowę profesjonalnego e-sklepu, w oparciu o Twoje potrzeby, oczekiwania klientów oraz wymagania wyszukiwarek internetowych. Dzięki dużemu doświadczeniu zespołu specjalistów możesz mieć pewność, że Twój sklep internetowy zostanie wykonany z należytą starannością. Co otrzymasz, decydując się na współpracę z WeNet?
- Funkcjonalny, nowoczesny i estetyczny sklep internetowy,
- domenę i hosting w pakiecie,
- innowacyjne rozwiązania logistyczne i sprzedażowe,
- zabezpieczenie e-sklepu certyfikatem SSL,
- pakiet wskazówek, które pomogą Ci odnieść sukces w e-commerce.
Współpraca z WeNet jest także w pełni transparentna – niezależnie od tego, na jakim etapie będą specjaliści, masz pewność, że możesz mieć wgląd w przebieg prac nad projektem.
Chcesz wejść do branży e-commerce i prowadzić odnoszącą sukcesy firmę? Wejdź na WeNet.pl i skorzystaj z bezpłatnej wyceny, a już niebawem będziesz mógł konkurować z liderami na rynku!