iFixit to najpopularniejszy serwis, który bierze pod lupę nowe sprzęty i sprawdza czy są one proste w naprawie. Tym razem specjaliści postanowili przyjrzeć się bliżej nowemu iPadowi Pro.
iFixit po rozebraniu nowego iPada przyznało mu ocenę 3/10 punktów. Wszystkie poprzednie tablety od Apple otrzymały niższą notę (2/10). Czy przeciętny użytkownik będzie w stanie poradzić sobie z naprawą?
Dużym plusem nowego iPada jest fakt, iż tym razem Apple nie zdecydowało się na scalenie baterii z płytą główną urządzenia. Akumulator jest wymienny i można to zrobić w bardzo prosty sposób. Serwisanci z iFixit wspominają również o ekranie LCD, który jest przymocowany do szkła – takie rozwiązanie umożliwia łatwiejsze otwarcie tabletu jednak niestety w przypadku uszkodzenia przekłada się na wyższe koszty naprawy. Warto pamiętać, że firma z Cupertino traktuje iPady jako urządzenie jednolite i nie produkuje do niego części zamiennych. Uszkodzony sprzęt podlega jedynie płatnej lub gwarancyjnej wymianie.
Serwisanci z iFixit zwrócili również uwagi na klejone części, które znacząco utrudniają wymianę komponentów i ich naruszenie powoduje utratę gwarancji. Według serwisu nowy tablet od Apple posiada również baterię o pojemności 10307 mAh. To potężna pojemność, która powinna spokojnie wystarczyć na kilka dobrych godzin aktywnego użytkowania.
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.