Mimo, że światowy rynek tabletów pogrąża się coraz większym spadku zainteresowania ze strony konsumentów, pojedyncze firmy zdają sobie radzić w tym sektorze całkiem nieźle. Przykładem może być Huawei, który jako jedyny zanotował zaskakujący wzrost liczby sprzedanych tabletów.
W przeciągu ostatnich lat zainteresowanie użytkowników przeniosło się z samych tabletów w kierunku hybryd. Kolejne badania, o których wspominaliśmy w minionych miesiącach zdawały się jednoznacznie potwierdzać niniejszy trend, wieszcząc jednocześnie utrzymanie takiej tendencji w najbliższych latach.
Producenci zdają się brać pod uwagę przewidywania analityków, ale wciąż nie porzucają segmentu tego typu urządzeń. Dobrym przykładem może być chińska firma Huawei, która sprzedała 2.1 miliona tabletów w pierwszym kwartale tego roku. To aż o ponad połowę (a dokładnie 66%) więcej niż w porównywalnym okresie. Rok temu producent zanotował sprzedaż na poziomie 1.3 miliona sztuk.
Najnowsze statystki, które zaprezentowała firma analityczna Strategy Analytics każą więc sugerować, że Huawei w chwili obecnej rozwija się najszybciej ze wszystkich firm posiadających tablety w swojej ofercie. Chiński producent wskoczył właśnie na piąte miejsce pod względem udziałów w rynku. Z wynikiem 4.5% zajmuje miejsce tuż za Lenovo (4.6% udział).
Liderzy rynku tabletów, czyli Apple i Samsung zdają się tworzyć kolejne rozwiązania, o których za każdym razem informujemy na łamach tabletManiaKa. Samo Apple najprawdopodobniej wciąż uaktualni starsze wydanie iPada Air do trzeciej generacji.
Artykuły dla Huawei
- Trudno się w nich nie zakochać. Huawei MateBook X Pro 2021, 14 2021 i 13 2021 oficjalnie
- Huawei MatePad T10s - test. Tani tablet z LTE i głośnikami stereo
- No i proszę - da się zrobić ładny, niedrogi tablet z 5G. Huawei MatePad 5G oficjalnie
- I jak tu nie kupić iPada? Nowe tablety Huawei kosztują w Polsce drobne, ale...
- Wow, ale promocja: oto zdecydowanie najlepszy laptop do 2000 złotych!
więcej: Huawei »
Jednak nawet takie działania nie poprawiają rezultatów obu firm. Najnowsze wyniki jasno pokazują, że Apple sprzedało jedynie 10.3 miliona tabletów w pierwszy kwartale w porównaniu do 12.6 miliona egzemplarzy w ubiegłym roku. Mowa więc o 20% spadku. Natomiast Samsung zanotował 26% spadek, osiągając sprzedaż 6.5 miliona sztuk urządzeń.
Analitycy wskazują także, że globalny rynek tabletów skurczył się w ostatnim kwartale o 10%. Niniejsza tendencja ma się utrzymywać w kolejnych latach, ale przykład firmy Huawei pokazuje, że nawet w takim czasie dobrze poprowadzona strategia może przyczynić się do odniesienia znaczącego sukcesu.
Źródło: BusinessKorea
Dla każdego do wyboru, każdy tablet Huawei pod warunkiem , że jest w kolorze białym albo tym rewelacyjnym, designerskim rosa gold. Łacznie z etui…
Co prawda posiadam Huawei MediaPad X2 dual sim lte i jestem zadowolony bo tablet mi służy jako smartfon dual sim , jako tablet wygodny 7 cali a nawet mobilny ruter lte 🙂
Konkurencja raczej nie oferuje nic lepszego i wygodnego w przystępnej cenie 🙂