>

Testowaliśmy nową partię Kiano Core 10.1 Dual 3G – są zmiany na lepsze

Kiano najwyraźniej pokłada duże nadzieje w tablecie Core 10.1 Dual 3G. Firma nie tylko objęła ten model specjalną gwarancją, ale również planuje rozszerzyć ofertę o nowe akcesoria dla tego urządzenia. Co więcej, lada dzień do sklepów wejdzie nowa partia tabletów, w której wykorzystano jeszcze wydajniejsze baterie.

Choć sygnatura tabletu się nie zmieniła, aktualna edycja Kiano Core 10.1 Dual 3G ma oferować nawet do 20% dłuższy (względem poprzednika) czas pracy na jednym ładowaniu. Wszystko dzięki nowym akumulatorom, które choć nominalnie oferują identyczną ilość mAh, to w praktyce oparte zostały na ogniwach lepszej jakości – tak przynajmniej twierdzi producent. Oczywiście nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy tych deklaracji nie skonfrontowali z rzeczywistością.

Kiano Core 10.1 Dual 3G (stary vs nowy) / fot. tabletManiaK.pl

Postanowiliśmy na szybko przetestować dwa tablety Kiano Core 10.1 Dual 3G – jeden z poprzedniej dostawy, i jeden z najnowszej. Przy okazji sprawdzania baterii, jeszcze na etapie kalibracji wyświetlaczy, zauważyliśmy różnicę w sile podświetlenia ekranów. Starszy model oferuje minimalnie 125 cd/m2, a maksymalnie 330 cd/m2. W wypadku nowszej wersji minimalna siła podświetlenia wzrosła do 165 cd/m2, podczas gdy maksymalna zmniejszyła się do 305 cd/m2.

W czasie testu baterii, siłę podświetlenia obu ekranów ustawiliśmy na identyczną wartość 200 cd/m2. Sprawdziliśmy dwa scenariusze:

  • Komunikator Skype, przy aktywnym połączeniu WiFi: w tym wypadku nowa wersja Core 10.1 3G pracowała o 41 minut dłużej, niż stara (421 minut vs 380 minut);
  • Odtwarzanie filmu Full HD, przy wyłączonej sieci WiFi: tutaj ponownie nowa wersja okazała się lepsza, pracując przez 52 minuty dłużej, niż starszy Core 10.1 3G (468 minut vs 416 minut).

Korzystając z możliwości, zrobiliśmy również test dla Aero2 – jeśli dobrze pamiętacie, w naszym teście tabletu narzekaliśmy na sporadyczne kłopoty ze stabilnością połączenia. Jak pod tym względem wypadł nowszy model? W czasie trwania testu nie zauważyliśmy żadnych problemów, które odnotowaliśmy przy okazji recenzowania starszej wersji.

Pozostaje na koniec tylko dodać, że jeśli przymierzacie się do zakupu Kiano Core 10.1 Dual 3G, zdecydowanie weźcie sprzęt z nowej dostawy – za kilka dni tablety powinny trafić do sklepów.

Szymon Marcjanek

Komentarze

  • Witam. Szukam tego tableta oczywiście z nowej partii w sklepach stacjonarnych (śląsk, gliwice, katowice i okolice :D). Czy kupował ktoś w tych rejonach? Albo wie gdzie można dostać?

  • Jak na razie to serwis więcej jest w posiadaniu kiano niż ja. Mnie niestety folię zerwali w sklepie,bo ponoć mieli takie z uszkodzonymi ekranami i było to idealnie widać po usunięciu folii.
    Nic nie zdążyłem nakleić ,bo po dwóch dniach od zakupu tablet powędrował do serwisu :(

    • PS. WOW> Ta ładowarka to lux torpeda > teraz z poziomu 5% po ok 40minutach naładował się do poziomu 62% :) czyli za ok 30minut będzie pokazywał 100%. Nieźle ;] Czyli pewnie jak pokaże 100% to po wyłączeniu i włączeniu pokaże 17%. Jest lepiej niż było wcześniej, poprostu rewelacja. Pani Gosiu czekam na kontakt :) Dzisiaj tak do 15tej lub go potestuję jutro i pojutrze to możemy pogadać w piątek popołudniu :)

    • No i lipa. Serwis to ściema która ma zamydlić oczy klienta gadką: Serwis Kiano Assistance rozwiąże ten problem. Tablet ładował się ok 3,5h i pokazał stan 100% Naładowany. Coś mi tu nie gra. Odłączyłem ładowarkę, wyłączyłem tablet i włączyłem tablet. O proszę niespodzianka 17% naładowania !!! co jest grane ?? podłączyłem ładowarkę spowrotem i poczekam do nocy i jak wstanę do pracy ok 1:00 to sprawdzę jaki jest stan naładowania. Zobaczymy co będzie jak rozładuję jutro tablet po powrocie z pracy i znowu go naładuję. jak sytuacja znowu się powtórzy to będzie znaczyło że serwis w tej firmie nie potrafi sobie poradzić z naprawą tego tabletu !! Jeżeli tak będzie dalej to tablet leci na serwis poraz trzeci i jak nie dadzą rady go naprawić to mam prawo żądać wymiany na nowy model pozbawiony wad !! Takie są Polskie Prawa konsumenta. Jak na razie Od chwili zakupu nie mogę korzystać normalnie z tego urządzenia, a mam je prawie od dwóch miesięcy !! Żenada. Jeżeli mam podpowiedzieć serwisantowi jak naprawić ten tablet to proszę bardzo: 1. Wgraj zrootowany soft CyanogenMod dedykowany to tego tabletu lub do tabletu CUBE o identycznych parametrach. 2.Usuń stary plik z ustawieniami baterii ( np. jedną z aplikacji battery calibrator z marketu ), 3.Wgraj ponownie oryginalny soft Kiano. To wystarczy, ale nie wiem czemu ja mam to robić za was, skoro przez takie działanie stracę gwarancję ?? Od tego jest serwis, który nie potrafi sobie poradzić z naprawą tak prostego błędu. OK. Za ok dwa dni jak przetestuję tablet to na 99,9% wraca on do was na serwis. TANDETA.

    • Wrócił do mnie tablet z serwisu. Jak wcześniej folia na ekranie była tylko porysowana, to teraz na jednym z narożników jest odklejona i powyginana tak że już się nie przyklei spowrotem. Czyli podejście: Nie moje to mam to w doopie !! Na razie muszę go naładować i przetestować bo widzę że soft został przeinstalowany ponownie i tablet jest rozładowany do ok 8%. Zobaczymy co będzie jak się naładuje. SERWISANCI, SZANUJCIE SPRZĘT KLIENTA !! Teraz jak będę chciał opylić ten tablet któremuś ze znajomych to będę musiał mu powiedzieć: Folię na ekranie musisz sobie wymienić bo w serwisie ją rozwalili na jednym z narożników. Jeżeli się okaże że tablet nadal ładuje się tylko do połowy to całkowicie zmienię podejście do firmy KIANO.

      • A folia czasami nie jest do zerwania przy pierwszym uruchomieniu? chyba że jestes nie wiem, adminem portalu skąpiec.pl i nawet z opakowań po jogurtach robisz doniczki.. chłopie to tylko folia.. jak nie masz na nową - profesjonalną to powiedz, ściepniemy się :)

      • To ja się boję w jakim stanie wróci do mnie ,a może tylko jeden serwisant taki niechluj !! U mnie na pieczątce widnieje napis "serwisant 4 "

    • Nie wiem czemu tak Was dziwi to odklejanie folii. Czasem sie zdarza , że wydaje się, że ryska jest na wyświetlaczu a po odklejeniu folii okazuje się , że była ona na folii.

    • Parodia. Zerwać folię by zobaczyć czy wyświetlacz jest uszkodzony. Jakiś idiota w tym sklepie. Może jeszcze sobie pogra w Angry Birds przez godzinę żeby sprawdzić czy tablet się nie wiesza i sprawdzi kilka razy czy tablet jest odporny na upadki z wysokości 1metra. Głupota łopatologiczna.

  • Niestety mój też wrócił do serwisu, usterka nie została usunięta. Od serwisu dostałem bonus w postaci porysowanego ekranu!!!

    • To samo co u mnie. Tablet wysłany na serwis z oryginalną folią na której nie było śladów używania ( ja dbam o swoje urządzenie ), a wrócił z porysowaną folią. Może serwisanci zamiast rysików lub palców używają śrubokrętów ?? jestem ciekaw jak będzie wyglądał po drugiej wizycie w serwisie. żenada.

      • Ja pierdziele, Ty człowieku jakiś nawiedzony jesteś chyba? Robisz problem z porysowanej foliii? Napisz wniosek o przyklejenie nowej folii hehehe

  • Kurcze ja naprawdę chciałem napisać dobry komentarz po recenzji, z którą się zapoznałem na tej stronie i nie tylko... ale niestety po przywróceniu ustawień fabrycznych problem nadal występuje. Tablet ładował się ponad 7 h i po odłączeniu ładowania to samo - w 5 minut ze 100% na 34% a po 30 minutach w internecie zupełnie wyłączył się przy wskazaniu 21% i włączyć się już nie chciał - zupełnie rozładowany. Czyli bateria wystarcza na jakieś 35 minut!!! I ca mam zrobić, zaryzykować inny egzemplarz czy dać sobie spokój???

    • Witam. @Pablo: Zgłoś to na "Kiano Assistance" bo widzę że masz taki problem jak u mnie. Przy sprawdzaniu go na serwisie, jak okaże się że to bateria, to niech od razu wywalą stary plik z ustawieniami baterii przypisany do softu. Mój sprzęt już wraca z serwisu po drugiej wizycie i zobaczymy jak będzie działał. W razie czego dam znać. PS> Ewentualnie możesz próbować go zwrócić do sklepu :)

    • Witam, Panie Pablo
      prosze się skontaktowac z Kiano Assistance, które dokładnie sprawdzi tablet i usunie ewentualną usterkę a w Pana przypoadku wyglada to na usterke softowa lub też wymienimy egzemplarz na nowy. Proszę byc spokojnym , reagujemy i działamy szybko. Pozdrawiam.

  • ja akurat jestem zadowolony i trafiłem na dobry egzemplarz. Nie wiem jak to wygląda statystycznie w skali kraju ile się tych urządzeń np. w ciągu miesiąca sprzedaje i ile jest % j reklamacji w stosunku do sprzedanych egzemplarzy,Nie wiemy też do końca czy na forum wypowiadają się tylko niezadowoleni klienci a zadowoleni milczą..... Ale na te pytanie to raczej Pani Małgosia może odpowiedzieć jeżeli to nie jest tajemnica handlowa ile % mają zwrotów/ reklamacji. Tak jak pisałem wcześniej ja po 2 tyg użytkowaniu jestem zadowolony. Czaję się jeszcze za Kiano Elegance dla córki , ale jeszcze się zastanawiam

    • Witam,
      ciesze się ,ze jest Pan zadowolony z naszego tabletu. Jeśli chodzi o informacje , o które Pan pyta - to nie moge podac konkretnych danych Niezaleznie jednak co bym napisała i tak pewne osoby będa mnie krytykowac i atakowac. Prosze spróbowac samemu wywnioskowac ile sprzedajemy sprzętu skoro jesteśmy obecni we wszystkich sieciach, w sumie w okolo 1500 sklepach - marketach. jak równiez punkty operatorów, sa to punkty specjalistyczne , które dokładnie monitorują procent reklamacji. Gdyby procent reklamacji był nadnormatywny wspólpraca z nami nie byłaby kontynuowana. Bezawaryjnośc Core 10.1 z 3G jest punktem odniesienia dla wielu innych modeli. Jesteśmy dumni z jakosci tego tabletu. Pozdrawiam.

  • Patrząc po ilości wpisów z problemami tego sprzętu chyba lepiej odpuścić sobie produkty Kiano.
    Nie mają chyba żadnej kontroli jakości i nie testują tego co zostało wyprodukowane.

    Szkoda, ale zdrowie (psychiczne) jest ważniejsze niż niewielka oszczędność pieniędzy w różnicy w cenie Kiano do markowych i porządnych tabletów.

    • Witam,

      nasze produkty przechodza QC i to kilkustopniową. Ilośc komentarzy, pytań i wypowiedzi świadczy raczej o zainteresowaniu sprzętem. Moja obecnośc na forum, to przede wszystkim chec wysłuchania uzytkowników i pomocy w wyjaśnieniu wątpliwości. Jeśli ma Pan zatem jakies pyatnia , chętnie odpowiem. Prosze o mail na marketing@barelpoland.com
      Pozdrawiam.

      • Przez QC? Chyba przez WC! Reklame i marketing to macie dobry, ale urządzenia i serwis, sa jak to wasze QC = WC. Wspolpraca z portalami = przychylne recenzje, spamowanie for i systemow komentarzy multikontami = zamet w faktycznych opiniach o waszych urządzeniach. Żenada - charakterystyczny dla "Polaczków" sposób na biznes (Polaczki - to nie to samo co Polacy, proszę wszystkich, zeby się nie obrazali).

        • Witam,
          Panie MaNgo,
          kilukrotnie prosiłam Pana o podanie nr zgłoszenia, danych kontaktowych czy nr seryjnego tak abym mogla osobiście sprawdzic reklamację. Do tej pory nie podał Pan ani tu ani na mail marketing@barelpoland.com tych informacji. Chce Panu pomóc, ale Pan nie oczekuje chyba pomocy, bo skupia sie Pan jedynie na atakowaniu nas i robieniu czarnego PR. Jeszcze raz podtrzymuje propozycję - jeśli poda Pan nr zgłoszenia i chocby orientacyjnie ulice i miasto, gdzie Pan próbował połaczyc sie z Aero2 i jak Pan twierdzi nie udało się, podjedzie tam specjalnie dla Pana jeden z naszych koordynatorów i sprawdzi jak wygląda połączenie z tą siecią. Prosze tez o podanie danych i nr zgłoszenia reklamacyjnego na mail marketing@barelpoland.com
          Pozdrawiam.

          • No właśnie, bardzo ciekawe, że nie nie chcesz podać numeru zgłoszenia. Nikt nie każe ci publicznie podawać danych osobowych. Widać , że Gosia - Kiano robi wszystko żeby ci pomóc a Tobie najwyraźniej bardziej zależy na obsmarowaniu firmy Kiano niż na naprawie tabletu ( jeżeli oczywiście posiadasz w realu to urządzenie).

        • W Polsce przedsiębiorcy nastawieni są na szybki i wysoki zysk przy niskich nakładach z własnej strony, dorabianie się 25 lat lub więcej to dla nich za długo. Jak tego dokonać: wydoić naiwnych. Takie właśnie wrażenie sprawia firma KIANO sprowadza tani niskiej jakości sprzęt(żeby go na odpowiedniej marży sprzedać) nie inwestuje w serwis (powinni zatrudnić informatyków którzy stworzą im odpowiednie oprogramowanie do ich produktów a nie tylko liczyć na serwisantów z lutownicą) jedynie w co inwestują to w panią Gosie która powtarza wiecznie to samo mimo że jej się tłumaczy że kontakt z serwisem był wielokrotny i nic to nie dało a tablet wrócił z podróży serwisowej(inaczej tej usługi jak wycieczka tabletu nazwać nie można).

          • Jeżeli pisze Pani o wypowiedzi na forum android w dziale Kiano, to nie jest to prawda, otrzymała Pani wszystkie dane w 2 godz. od Pani prośby(tylko jednej). Wszyscy tam czekamy na Pani dalsze odpowiedzi. Pozdrawiam.

          • Witam,
            bardzo łatwo uderzac w producenta i go atakowac na forum. Już kilkukrotnie próbowałam prosic o kontakt lub nr zgłoszenia osoby , która zamiesciła tą wypowidź. Niestety ani tu ani na mail nie dostałam informacji.
            W regulaminie Kiano Assistance wyraźnie jest napisane , ze serwis trwa max.5 dni roboczych od momentu dotarcia do serwisu. Prosimy o nieliczenie tego terminu od momentu podniesiania słuchawki telefonicznej na infolinii. Tak więc patrzac na opis serwis trwał 5 dni roboczych.
            Jesli chodzi o zastrzezenia do aero to serwis sprawdza jego działanie i Aero2 działa bardzo dobrze. Mamy kilka przypadków , ze u kogoś wystapiły zakłocenia, w takim przypadku proponujemy aby nasz koordynator podjechał w miejsce gdzie występuje problem i tam sprawdził przez jeden dzień jak sytuacja wyglada. Równiez i tutaj proponowałam takie rozwiazanie, ale nikt nie chciał z niego skorzystac. Pozdrawiam.

        • Witam, bardzo prosze nas nie obrażac i ważyc słowa. Robimy wszystko, aby nasi klienci byli zadowoleni. Na forum jestem obecna by pomagac i odpowiadac a nie jak Pan zarzuca spamowac.

  • Sprzęt przyszedł wczoraj (6.08.2013)... i niestety nie jest dobrze... odpakowałem i pierwsze co sprawdziłem to nr seryjny - na szczęście nowa partia 103G 193.. (są 2 głośniki a nie 4) i to tyle szczęścia bo mam podobny problem jak Kencho-1. Po włączeni tablet miał jakieś 39% naładowania, pobawiłem się trochę, spadło do 15% i podłączyłem do ładowania. Poszedłem na plażę i jak wróciłem po ok. 6,5 h odpiąłem ładowanie przy w pełni naładowanej baterii. Ku mojemu zdziwieniu po około 15minutach w uśpieniu tablet wskazał 39%, wierzcie mi - nie byłem zachwycony... Zarejestrowałem się więc na Kiano Assistance i opisałem problem. Dziś zadzwoniła Pani, która poradziła przywrócić ustawienia fabryczne i ponownie naładować sprzęt (właśnie się ładuje jak to piszę) a jeśli to nie pomoże to wysłać do serwisu. Ale jak to nie pomoże to chyba sobie odpuszczę i po prostu zwrócę towar do Media Expert bo mam takie prawo - nie chce mi się bawić w serwis... Szkoda bo ogólnie sprawia dobre wrażenie ale coś z tymi bateriami musi być na rzeczy...

    • w KIANO Fly 7 Dual wskazuje 4% baterii,podłączam zasilacz i wskakuje na 33% przy 8% do 54% po włączeniu gdy naładowany jest na 100% w ciągu 3 min zejdzie do 90%. Ja już się dawno przestałem przejmować się tymi 4% i gdy przy 4% jest informacja tablet rozładowany proszę podłączyć użytkuje dalej, dzięki temu zyskuje od 1-godz. do 1:30 godz. Inaczej to tablet by pracował na pełnej baterii do tych 4% jedną godzinę i trzydzieści minut a 2-godziny to byłby już nie lada wyczyn.

  • No cóż próbowałem, kombinowałem i nic. Tablet wrócił z serwisu z nową baterią, ale ze starym plikiem ustawień baterii. Po próbie wgrania softu który dostałem od serwisu kiano, zero efektu. Niezależnie od tego jak ładowałem ten tablet ( włączony lub wyłączony ) i dwoma różnymi ładowarkami, efekt zawsze ten sam: po chwili tablet pokazuje połowę naładowania baterii :( Tablet niema Roota więc plik z ustawieniami baterii zostaje nawet po wgraniu czystego softu. Nie można skorzystać z aplikacji Battery Calibrator ( brak roota :( ) aby wywalić ten stary plik. Hard Reset przyciskiem też nic nie daje. Odesłałem cały zestaw spowrotem do Kiano i czekam co oni zrobią z tym bublem. Tablet fajny, ale jak na razie nikomu ze znajomych bym go nie polecił. Co ciekawe po wgraniu na stary model softu z nowej serii problem z Google Market od razu zniknął :) Czytając te wszystkie opinie miałbym spore obawy czy kupić ten tablet czy nie bo nie wiadomo na jaką sztukę się trafi i czy ładowarka padnie przy pierwszym ładowaniu, czy wytrzyma dłuższe działanie :) Jak naprawią ten plik z ustawieniami baterii to może się okazać że będę miał najlepszą sztukę bo połączenie tabletu ze starej serii ( z lepszym ekranem ) i nowej baterii ( o trochę większej żywotności ) może go uczynić bardzo dobrą sztuką. No cóż pewnie jeszcze poczekam do końca tygodnia i w razie czego dam znać.

Najnowsze artykuły

Świąteczny poradnik zakupowy 2023. Wybieramy najlepsze prezenty pod choinkę!

Świąteczny poradnik zakupowy techManiaK.pl to mnóstwo ciekawych pomysłów na prezent pod choinkę w 2023 roku…

30 listopada 2023

Jaką konsolę wybrać? Poradnik przed Black Friday

Znudziło Ci się już granie na komputerze? A może chcesz poprawić swoje wrażenia z cyfrowej…

6 listopada 2023

Tablety premium – na jaki model postawić?

Tablet to wielofunkcyjne urządzenie, które łączy w sobie mobilność z możliwościami komputera. Sprzęt z tej…

29 września 2023

iPad – wszechstronne urządzenie mobilne dla Ciebie i Twojej rodziny

W dzisiejszych czasach mobilność jest kluczowa. Niezależnie od tego, czy jesteś studentem, pracownikiem, czy rodzicem…

22 maja 2023

Bogowie, co za bestia. Xiaomi stawia na LTPO 144 Hz, 120 W i SD8+G1, a to nawet nie jest flagowiec!

Xiaomi Pad 6 (Pro 5G) dostanie ekran LTPO AMOLED 144 Hz, ładowanie 120 W, i…

30 maja 2022

To już dziś! Gdzie oglądać finał Ligi Mistrzów w 4K?

Odliczamy godziny do finału Ligi Mistrzów, gdzie zmierza się ze sobą Real Madryt i Liverpool.…

28 maja 2022

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies